← Tilbage til artikler

Shopping annoncør: Sammenlign dine priser med konkurrenternes

Google Shopping

Sammenlign priser med konkurrenters

Ved du hvordan konkurrenternes priser lægger ift. dine?

Det ved du i hvert fald nu, for Google har nemlig lige lanceret en ny mulighed, hvor du kan sammenligne dine priser med dine konkurrenternes. Det er ingen hemmelighed, at prisen er en vigtig faktor, og det gælder især, hvis du sælger kendte mærkevare, som mange andre også forhandler. Vi kan også se, at de annoncører, vi håndterer og hjælper (og som er skarpe på deres priser) oftest klarer sig bedre i Shopping annoncerne.

Med denne nye mulighed kan du nemt justere dine priser.  Derudover giver det også en mulighed for annoncører at byde mere effektivt for sine produtktgrupper. Eksempelvis kan man byde højere, for de produkter hvor man er stærkere på prisen, end dem hvor man ikke er.

Hvornår denne mulighed udrulles i Danmark, vides ikke endnu, men her i LAZZAWEB følger vi det tæt.

Hvordan kan Google lave denne sammenligning?

Google rullede sidste år et krav ud til alle Shopping-annoncører at det var et krav at indtaste GTIN / EAN-nr på alle produkter, som er det stregkodenummer et produkt har. Det gør, at Google nu har et katalog over samtlige varer som forhandles i Google Shopping, og sælger du f.eks. Playstation, så har Google data om alle de webshops som forhandler samme produkt.

 

 

 

Skrevet af Patrik Lazzarotto

CEO & Founder

Tilmeld vores nyhedsbrev