← Tilbage til artikler

Sådan kommer man i gang med online annoncering

Online annoncering er blevet et gigantisk område, siden internettet er blevet til hvermandseje. Der er så mange i dag, som har adgang til internettet, og som aktivt søger på alt hvad man nu kan søge på. Dette giver rigtig, rigtig mange annonceringsmuligheder, som kan hjælpe med at fremme synligheden af enhver virksomhed, så længe man annoncerer rigtigt og indenfor, f.eks., Googles rammer.

Når man snakker om annoncering og Google, så dukker der primært 2 områder op. Nemlig SEO og AdWords. SEO står for søgemaskineoptimering, og det kan du læse mere om her. AdWords er Googles egen måde at annoncere på, og er en ydelse som Google tilbyder virksomheder. Dette er noget af en genistreg, da Google får milliarder af søgninger hver måned, og derfor ligger de også inde med en masse information, om hvad folk søger på.

Google inddeler så, med samtykke, deres forskellige brugere indenfor lokation, demografi, interesser, osv., for at finde ud af hvordan man bedst kan annoncere til de mest relevante.

AdWords fungerer således, at man som virksomhed kan sætte et budget på nogle søgeord, som så bliver vist til folk der aktivt søger på dette søgeord. Man betaler først for disse søgeord, når der bliver trykket på linket. Man kan læse mere om hvordan AdWords fungerer her.

Med AdWords er der igen mange forskellige elementer som spiller ind. Forskellige slags ydelser og produkter kommer med deres egne former for annoncering. Har man en webshop med en masse produkter, så skal man aflægge budget af på disse søgeord, og det kan være en god idé at have gode billeder af produkterne. Disse billeder kan blive fremhævet, så de også viser prisen på produktet – super smart! -Dette kaldes Google shopping!

Hvis man så har en virksomhed som sælger en ydelse, som tømrer, fotograf, eller andet, så er det en god idé at fremhæve hvor ens virksomhed ligger og et telefonnummer, som man kan ringe til. Alt dette kan gøres i Google AdWords, og det tager lidt tid at sætte sig ind i.

Som tidligere nævnt, er det vigtigt at kende sine kunder. Det indebærer hvor man kan forvente de kan se ens annoncer. En anden måde at sige det på, er at det er vigtigt at vide hvor man ikke skal vise sine annoncer. Så kan man lave en liste over de medier, hvor ens annoncer vil gå for døve ører.

Online annoncering er hårdt. Benhårdt. Man skal holde sig opdateret med trends, alt efter hvad man annoncerer med, og man skal forvente at konkurrenten ikke tøver, men det kan betale sig at arbejde hårdt. Netop fordi det er hårdt, kan det også være tidskrævende.

Hvis du mangler lidt inspiration til hvordan sådan noget skal tackles, så ring til os for noget uforpligtet sparring. Om det er hvordan du kan optimere din AdWords konto, din hjemmeside, eller hvordan du kan få opsat ordentlig tracking, så du kan holde styr på hvad der virker, og hvad der ikke virker, så står vi klar til at hjælpe.

Skrevet af Patrik Lazzarotto

CEO & Founder

Tilmeld vores nyhedsbrev