← Tilbage til artikler

Mister du konverteringer fra Safari?

Google Ads

Google udskifter konverteringstagget

Google har meldt ud at de udskifter konverteringstagget i Google Ads til det nye globale websitetag (gtag.js).

Du skal derfor udskifte de forældede konverteringstags på dit website så hurtigt som muligt med det globale websitetag (gtag.js).

Det er den bedste måde til at måle konverteringer.

Hvad sker der hvis du ikke udskifter?

Hvis du ikke foretager dig noget, vil du ikke længere kunne måle konverteringer fra browseren Safari.

Intelligent Tracking Prevention 2.0 til Safari blev introduceret i Juni måned, og med lancering af denne vil visse eller alle af de konverteringstags, som du bruger i øjeblikket på dit website, ikke kunne måle konverteringer fra Safari browseren.

Hvad skal du gøre?

1. Log ind på din Google Ads konto (vælg fanen Konverteringer).
2. Klik på navnet på den websitekonverteringshandling / tag du vil opdatere.
3. Udvid panelet “Konfiguration af tags” nederst på siden.

4. Følg vejledningen på siden for at installere begge tagkodestykker:
4.1. Det global websitetag skal placeres på alle sider på dit website, så det kan indstille nye cookies på dit domæne, som gemmer oplysninger om det annonceklik, der bragte en bruger til dit website. Du behøver kun ét globalt websitetag på hele dit website, selvom du sporer flere handlinger.
4.2. Hændelseskodestykketagget skal installeres på konverteringssiderne.

Skrevet af Patrik Lazzarotto

CEO & Founder

Tilmeld vores nyhedsbrev