← Tilbage til artikler

Sådan kommer du øverst i Google

Google Ads grafik coverbillede

En helt ny hjemmeside

Har du lige fået dig en hjemmeside, og undrer dig over at du ikke kan finde dig selv på Google, så frygt ikke!
Det er ganske normalt at der kan gå noget tid, før Google kommer forbi og “crawler” din hjemmeside. Googles robotter skal nok komme forbi din hjemmeside, og så snart de har været forbi, vil du blive rangeret i Google organiske søgeresultater. Vil du fremskynde den proces lidt, og gøre Google opmærksom på at du findes derude, så kan du registrere din hjemmeside på Google Webmaster Tool.

Et andet tip eller måde hurtigt at blive opdaget, det er at få links til din hjemmeside. Det er også det man indenfor søgemaskineoptimering (SEO) kalder for linkbuilding. Det fungerer som en slags anbefalinger, og på den måde gør du Google opmærksom på at du findes derude.

Du kan altid tjekke om dit website bliver indekseret, og hvordan dine sider bliver vist ved at skrive “site:ditdomæneher.dk” i en søgning på Google. Du erstatter blot “ditdomæneher.dk” med dit eget domæne.

Hvordan får man vist sin hjemmeside øverst på Google?

Der er 2 metoder.

Den typisk hårde og lange vej til tops er ved at blive placeret blandt de organiske resultater (“gratis” placeringer). De er gratis for dig fordi det, i modsætning til annoncer, ikke koster dig penge hver gang nogen trykker på dit link. Til gengæld kræver det, at din hjemmeside er opsat hensigtsmæssigt og viser brugeren præcis det, som de søgte efter i Google.

Den hurtige og effektive måde er annoncering på Google med Google Ads. Du kan kende annoncerne fra de organiske ved at de altid er placeret øverst, og at der med et lille badge står “Annonce”.

Ved at kombinere SEO og Google Ads sikrer du en langsigtet og bæredygtig strategi for dit website, og vil oftest altid anbefales.

Så hvad koster det at komme øverst i Google? Det afhænger både af din branche og hvor godt din hjemmeside og annoncekampagner er sat op. Det kan du læse meget mere om i de nedenstående guides.

Søgemaskineoptimering

Læs vores ultimative guide i søgemaskineoptimering (SEO).

Her får du indblik i alle de ting, som man kan gøre, for at få de “gratis” placeringer øverst i Google (men under annoncerne). Vi er påpasselige med at kalde disse placeringer gratis, da de kræver mange timers analyse, planlægning og arbejde at opnå.

Google Ads (tidligere AdWords)

Læs vores komplette guide til Google Ads.

Google Ads er i dag meget mere end de klassiske søgekampagner. I denne guide gennemgår vi alle typerne og forklarer, hvordan de kan gøre en enorm forskel for din virksomhed.

Patrik Lazzarotto, stifter LAZZAWEB

Skrevet af Patrik Lazzarotto

CEO & Founder

Tilmeld vores nyhedsbrev