USP står for Unique Selling Point og er statements, som bruges til at beskrive en virksomheds værdier, og hvad de står for. De bruges til skille sig ud fra konkurrenterne, samt til at skabe præference hos forbrugerne.
USP’er er din virksomheds kerneværdier formuleret i korte sætninger og vendinger, som kommunikeres ud til forbrugerne. De fortæller, hvad din virksomhed står for og hvilke produkter eller serviceydelser, som I tilbyder.
Disse bruges typisk i annoncer som Google Ads:
USP’er bruges til at gøre det nemmere for forbrugerne at vælge hvilket produkt på markedet, der vil passe bedst til deres behov. Som virksomhed kan du påvirke forbrugernes beslutning ved at have nogle stærke USP’er, der appellerer til kunden. USP’er bruges til at fortælle forbrugerne, hvad der gør din virksomhed unik, og hvorfor de skal vælge dig i stedet for konkurrenterne. De bruges ikke kun til at fortælle, hvorfor dit produkt er bedre, men også i høj grad til at gøre forbrugerne trygge ved at handle hos dig.
Der findes mange forskellige måder, hvorpå du kan kommunikere dine USP’er ud til de potentielle kunder.