Gå til LAZZAWEB
Tilbage til marketingordbogen

Spam definition

Spam er en uønsket e-mail, der sendes i stor stil til mange modtagere. Spam kan indeholde reklamer, virus eller andet skadeligt indhold.

Læsetid: 1 minut

Hvad er Spam?

Spam er en form for reklame, der sendes i store mængder med det ene formål at genere modtageren. Spam kan være i form af e-mails, sms'er eller pop-up-reklamer. Spam er ofte et irriterende element i hverdagen, og mange mennesker føler sig forulempede, når de bliver bombarderet med reklamer, de ikke har bedt om.

Hvordan bruges Spam?

Spam er en form for reklame, der sendes i store mængder uden forbrugerens samtykke. Spam kan være tekst- eller grafikbaseret, og det kan være sendt via e-mail, telefon eller post. Spam kan være irriterende og tidskrævende at slette, og det kan også være farligt, hvis det indeholder skadelig software eller links til skadelige hjemmesider.

Hvorfor er Spam vigtigt?

Spam er en meget vigtig del af internettet. Uden spam ville internettet være et meget stillere og kedeligere sted. Spam er med til at holde internettet friskt og sjovt. Det er også med til at skabe debat og engagere folk i mange forskellige emner.

Spændende viden i præcis det format, du har lyst til