Gå til LAZZAWEB
Tilbage til marketingordbogen

Søgevolume definition

Når man taler om søgevolumen, taler man om, hvor mange gange et søgeord eller en søgefrase bliver søgt på i en søgemaskine som f.eks. Google, Bing eller Yahoo. Det er altså et udtryk for, hvor mange mennesker der søger efter et bestemt ord eller en bestemt søgefrase. Søgevolumen kan derfor også bruges som et mål for, hvor stort et behov der er for et bestemt produkt eller en bestemt service. Det er dog ikke nok bare at kigge på søgevolumen, når man skal vurdere et søgeord eller en søgefrase. Man skal også kigge på konkurrencen, da det også er en afgørende faktor for, hvor let det er at rangere højt på et givent søgeord eller søgefrase.

Læsetid: 1 minut

Hvad er søgevolume?

Søgevolume er det samlede antal søgninger på internettet efter et bestemt søgeord eller søgeordssætning. Søgevolumen kan bruges til at afgøre, hvor populært et søgeord eller søgeordssætning er, og kan være en nyttig faktor, når man overvejer at skrive indhold om et bestemt emne.

Hvordan bruges søgevolume?

Søgevolume kan bruges til at finde ud af, hvor mange gange et bestemt søgeord søges på internettet. Dette er især nyttigt, hvis man ønsker at finde ud af, hvor popular et bestemt søgeord er, eller hvis man ønsker at finde ud af, hvor mange der søger efter et bestemt produkt eller service.

Hvorfor er søgevolume vigtigt?

Søgevolume er vigtigt fordi det er en måde at måle efterspørgslen på et given søgeord. Jo højere søgevolume et søgeord har, jo større efterspørgsel er der på dette søgeord, og dette kan have en indflydelse på hvor højt et søgeord vil rangere på et søgemaskineresultat.

Spændende viden i præcis det format, du har lyst til