Gå til LAZZAWEB
Tilbage til marketingordbogen

Hvad er SEM?

SEM er en forkortelse for Search Engine Marketing og er en digital marketingstrategi, hvor fokus er at skabe mere trafik til din hjemmeside ved at forbedre din placering på Google. Her er der både tale om annonce- og organiske placeringer. 

Læsetid: 1 minut

Search Engine Marketing

SEM er marketing i søgemaskinerne, hvor der arbejdes med at skabe mere synlighed i søgemaskinernes resultatside (SERP) ved at forbedre dine placeringer i søgemaskinen.

SEM er en marketingstrategi, der er særlig værdifuld til at udvide din virksomheds rækkevidde. Bare på Google foretages over 3,5 milliarder søgninger om dagen. SEM giver dig derfor de bedste forudsætninger, for at få din virksomhed vist frem til potentielle kunder. Derudover bliver din virksomhed også kun vist frem i de søgninger, der er relevante for din virksomhed.

Forholdet mellem SEA og SEO

  • SEA: Betalt markedsføring i søgemaskinerne
  • SEO: Organisk markedsføring i søgemaskinerne 

For at forbedre dine annonce-placeringer, skal du arbejde med SEA (Search Engine Advertising) og for at forbedre dine organiske placeringer, skal du arbejde med SEO (Search Engine Optimization). Hvis du ønsker kunder, besøg og omsætning lige nu og her, så er det SEA, du skal benytte dig af. Dog udelukker det ene ikke det andet. SEO og SEA giver ofte det bedste resultat, hvis de kombineres.

Spændende viden i præcis det format, du har lyst til