Gå til LAZZAWEB
Tilbage til marketingordbogen

Push marketing definition

Push marketing er det modsatte af pull marketing og er en marketingsstrategi, hvor virksomhederne “skubber” deres produkter, serviceydelser eller budskab ud til målgruppen. Det går derfor ud på at skabe et behov hos forbrugeren, som de ikke selv vidste, at de havde.  

Læsetid: 1 minut

Hvad er push marketing?

Push marketing kan også betegnes som interruption marketing, da du ved denne strategi afbryder forbrugerne i det, de er i gang med. Push marketing er de marketing tiltag, hvor brugeren ikke selv aktivt har efterspurgt eller vist interesse for netop din virksomhed. Her skal du overbevise modtageren om, at de står og mangler lige præcis dit produkt eller service. 

Eksempler på push marketing:

  • Tv- og radioreklamer 
  • Annoncer på sociale medier 
  • Trykte reklamer

Hvordan bruges push marketing?

Push marketing bruges af virksomheder til at eksponere deres produkter for den potentielle målgruppe. Push marketing bruges typisk til at målrette annoncer, der har til formål, at de skal øge kendskabsgrad. Strategien bruges især ved lancering af nye produkter, eller for at skabe opmærksomhed om et nyt brand.

Spændende viden i præcis det format, du har lyst til