Gå til LAZZAWEB
Tilbage til marketingordbogen

Off-page SEO definition

Off-page SEO er de SEO tiltag, som ikke foregår på din egen hjemmeside. Sammen med on-page SEO inkluderer disse flere faktorer, der hjælper et website med at rangere i søgemaskinen.

Læsetid: 1 minut

Hvad er off-page SEO?

Det er i princippet alt der har med din hjemmeside at gøre, som foregår rundt omkring på nettet. Det kan f.eks. være en forbruger, som anmelder din virksomhed på Trustpilot. En blog, som nævner din virksomhed eller dit produkt. Alt dette skaber nemlig troværdighed til dit brand, og dermed kan Google vurderer din side relevant for matchende søgninger, hvilket giver dig bedre organiske placeringer. Du kan selv påvirke off-page SEO ved eksempelvis at styrke din linkbuilding.

Eksempler på off-page SEO:

  • Linkbuilding 
  • Skrive gæsteblogindlæg eller artikler til andres blogs. 
  • Blive nævnt på sociale medier 
  • Pressemeddelelser 
  • Advertorials

Hvordan bruges off-page SEO?

Off-page SEO benyttes til at forbedre din organiske placering i søgemaskinerne. Det kan ske ved at få links fra andre sider (linkbuilding), samt at få positiv omtale rundt omkring på nettet af andre sider og brugere.

Off-page SEO bruges til at vise Google, at hjemmesider og forbrugere anerkender din hjemmeside. Denne type SEO er ikke lige så nem at påvirke og udføre som eksempelvis On-page SEO, da den afhænger meget af, at du indgår samarbejder med andre. Men sammen er de to typer af SEO-tiltag med til at sikre din hjemmeside en god placering i søgemaskinens organiske placeringer.

Spændende viden i præcis det format, du har lyst til