Gå til LAZZAWEB
Tilbage til marketingordbogen

Impressions definition

En "impression" er ifølge Webster's Dictionary "et indtryk, der er lavet af noget på noget andet; en indskrift". I marketing og reklame defineres en "impression" ofte som "et synligt billede af en annonce". En "impression" er derfor et indtryk, der er lavet af en annonce - det vil sige, hvor mange gange annoncen vises for en bruger. Jo flere impræsioner, desto større er sandsynligheden for, at brugeren rent faktisk vil se og/eller klikke på annoncen. Det er altså ikke nok, at annoncen bare vises på en hjemmeside - hvis brugeren ikke lægger mærke til den, har annoncøren spildt sine penge. Derfor er det vigtigt, at annoncerne er så indbydende og interessante, at brugerne ikke kan lade være med at lægge mærke til dem.

Læsetid: 1 minut

Hvad er Impressions?

En impression er et ubevidst førsteindtryk eller en indtryksmæssig reaktion. De fleste mennesker vil have en form for førsteindtryk, når de møder nogen for første gang, og disse kan være svære at ændre. Impressions kan også være resultatet af en person, der har set eller hørt noget. Disse kan være positive eller negative, afhængigt af indtrykket.

Hvordan bruges Impressions?

Impressions bruges normalt til at måle annonceeffektivitet. Dette kan gøres ved at sammenligne antallet af gange, en annonce vises, og antallet af klik, den får. Impressions kan også bruges til at måle effektiviteten af ​​en hjemmeside eller en bestemt side på en hjemmeside.

Hvorfor er Impressions vigtigt?

Impressions er vigtigt fordi det er førstehåndsindtrykket som mennesker har af os. Indtrykkene vi giver andre afgør, hvordan de vil opfatte os, og hvordan de vil behandle os i fremtiden. Hvis vi vil have succes i livet, er det afgørende, at vi lærer at give positive indtryk til andre.

Spændende viden i præcis det format, du har lyst til