Gå til LAZZAWEB
Tilbage til marketingordbogen

Hvad er en Landing page?

En landing page, som oversat til dansk er landingsside, er en bestemt side på din hjemmeside, som er designet til at "lande" en besøgende. Det dækker over alle undersider, der findes på din hjemmeside. Landing pages er ofte oprettet i forbindelse med marketingkampagner, og er den side, som eksempelvis en annonce typisk linker ind til.

Læsetid: 1 minut

Landing page

En landing page er her kunderne ender ved at trykke på et link, en annonce eller andet. 

Landing pages kan ses som den online version af almindelige markedsføringsteknikker, som f.eks. flyers, brochurer, plakater osv. 

En landing page har typisk et bestemt mål, som siden kommunikerer ud til de besøgende. Det kan være et tilbud, nyhed eller andet. Det er vigtigt, at annoncen og landingssiden hænger sammen, så den besøgende får vist det, som annoncen reklamerer for.

Hvordan bruges en Landing page?

Landing pages bruges typisk som et led i en marketingskampagne og kan bruges til forskellige formål. Nogle virksomheder bruger en landing page til at tiltrække potentielle kunder, hvor andre bruger dem til at overtale besøgende til at gennemføre et køb. Det kan også være, at en virksomhed opretter en landingsside for at reklamere for et event, et udsalg eller andet.

Der skelnes typisk mellem to typer af Landing pages:

  1. Leadgenererende landing pages: På denne type landing pages finder du en kontaktform eller anden form for “sign up”-form til et nyhedsbrev eller lignende, som har til formål at indsamle leads.
  2. Click through landing pages: Denne type landing pages bruges typisk af webshops, da formålet her er at skabe salg eller tilmeldinger til et abonnement. På siderne er der ofte en form for CTA (Call To Action), som leder den besøgende videre til en check-out side, hvor købet eller tilmeldingen fuldføres.

Spændende viden i præcis det format, du har lyst til