Gå til LAZZAWEB
Tilbage til marketingordbogen

Hvad er frekvens?

Frekvens betyder, hvor ofte noget forekommer. I fysik og matematik er der forskellige måder at definere frekvens på, men det almindelige begreb er, at jo højere frekvens, jo oftere forekommer noget. Nogle gange bruges også ordet hyppighed i stedet for frekvens.

Læsetid: 2 minutter

Frekvens definition

Frekvens er en måde at beskrive hyppigheden af ​​en begivenhed. Dette kan være antallet af gange en begivenhed sker på en bestemt tidsperiode eller i et bestemt rum. For eksempel kan frekvens beskrive, hvor ofte mennesker spiser mad eller drikker alkohol. frekvens kan også beskrive, hvor ofte mennesker ser bestemte typer af medier.

Hvordan bruges frekvens?

Frekvens bruges til at måle, hvor ofte noget forekommer. Dette kan være antallet af ord i en tekst, antallet af gange et ord forekommer i en tekst, antallet af hændelser der sker i løbet af en bestemt periode, osv. Frekvensanalyser kan være nyttige, når man skal finde ud af, hvor ofte bestemte ting forekommer, og hvor stor en andel af det samlede antal ting, der forekommer, de enkelte ting udgør.

Hvorfor er frekvens vigtigt?

Frekvens er en af de vigtigste dele af marketing, fordi det holder kunderne engageret i dit brand og sikrer, at de kommer tilbage efter mere. Det hjælper dig også med at nå ud til brugere, som måske ikke har været opmærksomme på dit brand før, og få dem til at interessere sig for det.

  • Sådan udregner du frekvens: Visninger / rækkevidde

Hvis du har en høj besøgshyppighed, men en lav engagementshyppighed, betyder det, at folk blot ser dit indhold uden at klikke på links eller andre handlinger, der indikerer interesse for det, du tilbyder. Hvis du har en lav besøgsfrekvens, men en høj engagementsprocent, betyder det, at folk foretager sig noget på webstedet.

Frekvens er også nyttig til at bestemme, hvor længe folk bruger på at se på dit indhold - hvis de bruger lang tid på at læse noget, betyder det, at de er engagerede og interesserede i det, de læser!

Spændende viden i præcis det format, du har lyst til