Få profitabel vækst
Tilbage til marketingordbogen

Dashboard definition

Et dashboard er en brugergrænseflade, der viser en række nøgletal for et givet område. Nøgletallene kan f.eks. vise, hvor mange brugere der er på et websted, hvor meget trafik der er på sitet, osv. Dashboards giver brugerne et hurtigt overblik over de vigtigste data for et område.

Læsetid: 1 minut

Hvad er et Dashboard?

Et dashboard er et brugergrænsefladeelement, der viser forskellige informationer og data på én skærm. Dashboards kan vise informationer fra en enkelt kilde eller fra flere kilder, og de kan være statiske eller interaktive. Dashboards er ofte designet til at give brugerne et overblik over deres data og til at hjælpe dem med at træffe bedre beslutninger.

Hvordan bruges et Dashboard?

Et dashbord er et stykke software, der giver brugerne mulighed for at få et overblik over deres aktiviteter på nettet. Dette kan være alt fra hvor mange besøgende, de har på deres hjemmeside til hvilke søgeord de bruger oftest. Dashboards giver brugerne mulighed for at tilpasse deres egne præferencer, så de kun ser de informationer, der er relevante for dem.

Hvorfor er et Dashboard vigtigt?

Dashboards er vigtige, fordi de giver et overblik over alle de relevante informationer på ét sted. Dette giver mulighed for at træffe bedre og hurtigere beslutninger. Dashboardet viser også trends og mønstre, som ellers ville være svære at se.

Spændende viden i præcis det format, du har lyst til

210 Trustpilot ratings
4,9
30 Google ratings
5,0
90 Facebook ratings
5,0
30+ dedikerede Google-specialister
Vækstet mere end 500 kunder siden 2015
Få dominans på Google

Klar på profitabel vækst?

Få profitabel vækst på Google med os som solid skaleringspartner. Vi ser og udnytter synergierne mellem Google Ads og SEO.