Gå til LAZZAWEB
Tilbage til marketingordbogen

Bottom-of-Funnel definition

En "bottom-of-funnel"-definition er en definition af, hvordan en bestemt forretningsmetode eller -proces fungerer, der er skrevet på et forudbestemt tidspunkt i processen. Dette er normalt det sidste punkt i "salgspipelinen", hvor der ikke er flere potentielle kundeemner, og derfor er det også et af de vigtigste steder at få en god definition.
En "bottom-of-funnel"-definition forklarer normalt, hvordan et produkt eller en service fungerer, og hvordan man bruger dem til at løse et problem. Dette er ofte den mest tekniske og detaljerede del af en forretningsprocess, og det er derfor, at det er så vigtigt at have en god definition.
En "bottom-of-funnel"-definition er ofte skrevet af en forretningsanalytiker eller et andet teknisk personale, der arbejder tæt på forretningsprocessen. Dette sikrer, at definitionen er korrekt og præcis, og at den dækker alle aspekter af processen.
En "bottom-of-funnel"-definition er ofte det første skridt i at udarbejde en mere detaljeret og teknisk forretningsplan. Denne type definition er ofte også nødvendig for at kunne lave en korrekt "business case".

Læsetid: 1 minut

Hvad er Bottom-of-Funnel?

Bottom-of-Funnel (BOFU) er den fase af kunderejsen, hvor kunden er klar til at købe et produkt eller en service. I BOFU-fasen er kunden ofte i kontakt med virksomhedens salgsafdeling og får mere information om det pågældende produkt eller den pågældende service. I BOFU-fasen foretager kunden ofte en købsbeslutning.

Hvordan bruges Bottom-of-Funnel?

Bottom-of-Funnel (BOFU) bruges normalt til at identificere og målrette kundeemner, som allerede har vist interesse for et brand eller en virksomhed, og som er klar til at foretage et køb.

BOFU-indhold bruges ofte til at forbedre konverteringer, ved at tilbyde kundeemner noget mere specifikt og relevant indhold, der kan hjælpe dem med at træffe et købsbeslutning.

BOFU-indhold kan også bruges til at generere flere leads, ved at tilbyde kundeemner indhold, der kan få dem til at tilmelde sig en mailingliste eller til at kontakte en virksomhed direkte.

Hvorfor er Bottom-of-Funnel vigtigt?

Hvad er Bottom-of-Funnel (BOFU)?

BOFU er den sidste fase i kunderejsen, hvor kunden foretager en endelig beslutning om et køb. På dette tidspunkt er kunden klar til at konvertere, og det er derfor, at BOFU-strategien er så vigtig.

BOFU-strategien sigter mod at hjælpe kunden med at træffe den endelige beslutning ved at give dem de oplysninger, de har brug for. Dette kan gøres ved at give dem tilbud, demonstrationer, prøver osv.

BOFU-strategien er vigtig, fordi det er den fase, hvor kunden foretager den endelige beslutning. Derfor er det afgørende, at du giver dem de rigtige oplysninger, så de kan træffe den bedste beslutning for sig selv.

Spændende viden i præcis det format, du har lyst til