Gå til LAZZAWEB
Tilbage til marketingordbogen

Hvad er en blog?

En blog er et website, hvor en person eller virksomhed deler ud af sin viden indenfor bestemte områder. Blog er en forkortelse for weblog. En blog er altså et samlingssted for viden om et bestemt emne eller flere forskellige emner – alt efter hvem forfatteren af bloggen er.

Læsetid: 1 minut

De forskellige typer af blogs

En blog har typisk et overemne, som ejeren af bloggen, også kaldet bloggeren, skriver om.

Der er typisk tale om to typer blogs: 

  1. Personlige blogs: En personlig blog drives af en privatperson, som deler ud af sit liv og interesser. Der findes forskellige typer af personlige blogs, det kan f.eks. være en madblog, rejseblog m.m. 
  2. Virksomhedsblogs: En virksomhedsblog er drevet af en virksomhed, hvor det typiske formål er at dele ud af viden omkring de produkter, virksomheden sælger. Det kan f.eks. være blogindlæg omkring hudpleje, hvis virksomheden sælger cremer el. lignende.

Hvad bruges en blog til?

En blog kan i virksomheds sammenhænge bruges til at optimere virksomhedens organiske placeringer på Google. Ved at have en blog-sektion på din hjemmeside, kan du skabe værdifuldt content omkring emner, der har relevans for de produkter, du sælger. F.eks. er du en virksomhed, der sælger foder til hunde og katter, kan du skrive blogindlæg, der stiller skarpt på de forskellige hunde- og katteracer.

Spændende viden i præcis det format, du har lyst til