Gå til LAZZAWEB
Tilbage til marketingordbogen

Average Position definition

Average Position definition:
Average Position (AP) er et mål for, hvor ofte dine annoncer vises i forhold til de andre annoncer på samme søgeord. Dette mål viser, hvor din annonce gennemsnitligt vises på søgeresultatsiden.

Læsetid: 1 minut

Hvad er Average Position?

Average Position (AP) er et udtryk, der bruges i online marketing for at beskrive placeringen af en annonces visning i forhold til de andre annoncer på en bestemt søgemaskine. AP beregnes ved at dividere antallet af visninger for en annonce med placeringen af annoncens visning i forhold til de andre annoncer. AP kan anvendes til at måle effektiviteten af en online marketingkampagne.

Hvordan bruges Average Position?

I Google Ads vises din annonces gennemsnitlige placering som et tal mellem 1-100. Jo højere tal, desto bedre placering. Placeringen afhænger af flere faktorer, herunder din annonces kvalitet, dine bud og annoncens historiske performance.

Gennemsnitlig placering er ikke statisk, men vil ændre sig over tid, afhængigt af disse faktorer. Det er derfor vigtigt at overvåge din annonces placering, så du kan justere dine bud og andre indstillinger, hvis der er behov for det.

Du kan se din annonces gennemsnitlige placering ved at gå til "Kampagner" i dit Google Ads-konto og vælge "Placering".

Hvorfor er Average Position vigtigt?

Gennemsnitlig position er vigtig, fordi den fortæller dig, hvor din annonce vises på søgemaskinens resultatside (SERP). Jo højere din annonces gennemsnitlige placering er, jo mere sandsynligt er det, at folk vil se og klikke på den. En god gennemsnitlig placering er derfor afgørende for at få din annonce set og for at få trafik til dit websted.

Spændende viden i præcis det format, du har lyst til