← Tilbage til artikler

Bannerproduktion i HTML5 er blevet den nye standard

18 jun 2020

Du kender højst sandsynlig allerede til Googles display-netværk, men har måske ligesom mange andre oplevet at få en del eksponeringer uden held med en høj CTR.

Du er ikke alene.

Display-annoncering har desværre fået et lidt dårligt ry. Grunden til det er primært, at de fleste annoncer bliver betragtet som spam af de besøgende, og annoncerne kan virke meget forstyrrende.

De dårlige resultater skyldes oftest mangel på kreative designs, der fanger brugerens opmærksomhed – og vigtigst af alt; får dem til at klikke og foretage en konvertering.

Hos LAZZAWEB har vi gjort brug af display-annoncering i mange år, specielt inden for remarketing. Bannerne har førhen været billeder uden nogen form for bevægelighed, som skaber opmærksomhed.

De resultater, vores display-annoncering har skabt har været ganske fornuftige. Men de har vist sig at blive markant bedre ved brug af det nye format: HTML5-bannere.

Hvad er HTML5?

HTML5 er en ny teknologi, der gør det muligt for annoncører at lave display-annoncer, som brugeren kan interagere med. Det giver mulighed for at skabe opmærksomhed og engagement på en helt ny måde.

Bannerproduktion i HTML5 er blevet den nye standard – og vi er selv helt vilde med de muligheder, HTML5 giver os.

Vi har selv valgt HTML5 på baggrund af disse fordele:

✅ Nye teknikker til at skabe øget opmærksomhed
✅ Mulighed for interaktion (direkte i annoncen)
✅ Perfekt til mobile enheder

Hvilke filformater er de bedste?

Hvis vi tager en bilanalogi, så kan de forskellige filformater inden for display-anoncering sammenlignes med biler. De statiske billeder er OK, og kan godt opfylde dit behov ligesom en Volkswagen UP kan få dig fra A til B. En Golf har flere features, og et bedre design, ligesom GIFs i forhold til statiske billeder.

Vil man have det bedste, kan man sammenligne HTML5-bannere med en Audi R8.

Designet er lækkert. Der bliver skabt opmærksomhed. Og du kan med al sandsynlighed komme hurtigere i mål med en konvertering.

Display annoncering

Hvordan kommer du i gang?

Hvis du er seriøs omkring den måde, dit brand bliver fremstillet på, er HTML5-bannere et must-have for moderne virksomheder.

For at komme i gang skal du overveje, om du vil outsource produktionen af bannere eller lave dem selv inhouse. Outsourcing sparer tid – men i dette tilfælde vil vi anbefale at lave dem selv, da der findes værktøjer, som kræver minimale kompetencer for at lave high-end HTML5-bannere meget billigere end eksterne udviklere.

Hvilke tools er de bedste? – Vi har to af vores anbefalinger med til dig.
Googles eget tool “Google Web Designer” og det danske tool “Zuuvi” er begge anvendelige redskaber til udarbejdelse af HTML5-bannere, som henvender sig til to vidt forskellige målgrupper.

Google Web Designer
Har du mest fokus på omkostninger, og er tid ikke en faktor, kan du anvende Google Web Designer, som er gratis.

Zuuvi
Vil du derimod have en gnidningsfri oplevelse med hurtig bannerproduktion på under 10 minutter, og vil du tage jeres display marketing til næste niveau, anbefaler vi klart at bruge Zuuvi.

Skrevet af Patrik Lazzarotto

CEO & Founder

Tilmeld vores nyhedsbrev