← Tilbage til artikler

Google har nu officielt meddelt at man kan have længere metabeskrivelser

Google har udtalt sig om, at ændringen er implementeret for at give en bedre beskrivelse til brugerne.

Google har meddelt gennem en talsmand og har bekræftet, at man nu har længere metabeskrivelse til rådighed.

Google fortæller:
“We recently made a change to provide more descriptive and useful snippets, to help people better understand how pages are relevant to their searches. This resulted in snippets becoming slightly longer, on average.”

En metabeskrivelse er “brødteksten” på ens links på Googles landingssider, som beskriver ens hjemmeside og de ydelser, som bliver tilbudt.

Før denne opdatering, så kunne man maks skrive 160 tegn, men nu er den helt oppe på 230 tegn.

Dette giver Google mulighed for at give brugerne en mere detaljeret beskrivelse af en hjemmeside, da Google fokuserer meget på UX (user experience).

Man kan selv opdatere ens metabeskrivelse til at indeholde de 230 tegn, men Google plejer selv at implementere disse ændringer, baseret på brugerforespørgelser og indholdet på siden. Så hvis Google har brug for nogle flere detaljer, trækker de dem derfra.

Skrevet af Patrik Lazzarotto

CEO & Founder

Tilmeld vores nyhedsbrev