Gå til LAZZAWEB

Display annoncering

Display annoncering

Display som annonceform

Indholdsfortegnelse

Introduktion til display annoncering Google Displaynetværk

Googles Displaynetværk er det største annoncenetværk på internettet. Det består af over 2 millioner website, hvor annoncører kan placere deres displayannoncer i en række forskellige formater, her under tekst-, billede- og video-annoncer. Display anoncerne vises på forskellige hjemmesider på internettet, som er relevante i forhold til de produkter, som der annonceres for. Google displayannoncer vises som bannerreklamer i toppen, i siderne eller i bunden af en side. Du kan dog også støde på displayannoncer i midten af en artikel eller endda som pop-ups.

I blogindlægget her kan du lære meget mere om displayannoncer, og hvordan du målretter til din målgruppe.

Google Display-annoncer – optimér til konverteringer

Display annoncer er en af de bedste måder at drive målrettet trafik til dit website på. Og opretter og optimerer du dine kampanger korrekt, kan display annoncering på Google være en rigtig god annonceform til især at øge kendskabsgraden til dit brand – men også at skabe salg. Display annoncer når ud til brugere, som ikke nødvendigvis har søgt efter produkterne på din webshop. Men med Google Display-annoncer har du muligheden for at justere på, hvilken målgruppe du ønsker skal se dine annoncer. Det giver dig gode muligheder for at få vist din display annonce til tusindvis af potentielle købere. Nedenfor ses et eksempel på en display annonce for SNT:

Dette billede har en tom ALT-egenskab (billedbeskrivelse). Filnavnet er snt-display-kampagne-1024x314-1.png

Når du opretter en kampagne i Googles Displaynetværk er det altafgørende, at du tester den. Vi ser flere, der giver op på display annoncer, før de overhovedet er kommet i gang – og det er en skam, for det er en annonceform, der sagtens kan skabe direkte konverteringer – ikke kun brand awareness.

Performer din Google Display-annonce ikke som ønsket, kan det være svært at gennemskue, hvor problemet er. Vi anbefaler, at du helt simpelt kigger på alle komponenter i din kampagne. Du har dine annoncer, din målgruppe og dit website eller din landingsside, og du ved ikke, hvor problemet er. Er det i dine annoncer, din målretning, eller kan det være et problem på din hjemmeside; at folk ikke kan se din opfordring til handling? Måske er budskabet ikke klart nok, eller det kan være et tilbud, der ikke er lokkende nok eller godt nok til, at nogen vil konvertere. Her kan du med fordel teste dem én efter én, ved at køre for eksempel flere annoncer eller forskellige annoncer. Det kan være små ændringer som et andet billede eller en anden CTA. Test, hvad der resonerer mest hos dit publikum.

Display annoncering og remarketing

Google Displaynetværk når ud til 90 % af internetbrugere og det er derfor yderst vigtigt at vælge den korrekte målretning. Den rigtige målretning hjælper med at minimere forbrug og unødvendige klik.

Remarketing er den mest effektive målretningsmetode og er den første ting, du bør overveje med display annoncer, især hvis du har et stramt budget.

Remarketing er en måde at vise dine annoncer til de besøgende på dit website. Forestil dig, at nogen klikker sig ind på forskellige websites, lad os sige, at de besøger 10, 15 hjemmesider. I den proces kunne de bedst lide dit tilbud, men nu kan de ikke finde dig igen. Med remarketing kan du lige netop målrette dig sådan en person; én der allerede har besøgt din webshop og måske endda lagt et bestemt produkt i kurven, som du så kan påminde brugeren om igen. Med remarketing bliver din display annonce nemlig vist i deres browser, når de surfer andre steder, og annoncen minder dem derfor konstant om dig.

Dette billede har en tom ALT-egenskab (billedbeskrivelse). Filnavnet er Design-til-display-annoncer-1024x576.png

Mathias Teis

Tilmeld vores nyhedsbrev