← Tilbage til artikler

Derfor er Google Ads vigtigere end nogensinde før

Google Ads logo coverbillede

De seneste par år er e-handlen steget med godt 20%. Det betyder helt konkret, at flere og flere danskere forbrugere foretager deres indkøb på nettet. Den stigende efterspørgsel betyder helt naturligt, at der kommer flere e-shops til. I et marked hvor der bliver flere om at dele ”kagen”, kan der være fare for at drukne i mængden. Derfor skal du bide med næb og klør for at sidde fast og skabe dig et brand og en online synlighed. Og det er præcis derfor, at Google Ads er vigtigere end nogensinde før.

Google Ads er lig med synlighed

Før du kan tjene penge på din online forretning, så er du nødt til at tage kampen op mod de andre på slagmarken. Der er oftest rigtig mange, der har de samme eller lignende produkter/ydelser, som du har, og du skal derfor forsøge at fortælle dine kunder, hvorfor de lige netop skal købe dem hos dig.

Før du kan det, er du nødt til at gøre opmærksom på dig selv. Her er det bedste redskab lige nu Google Ads, som er Googles eget værktøj, hvor du kan betale for at øge din synlighed i Googles søgeresultater. Jo større synlighed du har, des nemmere har dine potentielle kunder ved at finde dig.

Der ligger rigtig megen værdi i at lægge mange kræfter og ressourcer i Google Ads. Hvis du vil have en plads i rampelyset, så er du nødt til at gøre det, alle de andre også gør. Du skal bare gøre det bedre! Hvis ikke du gør det, svarer det lidt til at køre Tour de France, uden at du selv er dopet, mens alle andre er. Du er bagud fra starten. I modsætning til cykelløb er der ingen smutveje med Google Ads. Det er manuelt arbejde – som du dog heldigvis kan få nogle fagligt dygtige folk til at hjælpe dig med.

Synlighed er (næsten) lig med indtjening

Hvis du vil have din bid af de 90 milliarder kroner, der blev handlet for på nettet i 2015, så er Google Ads et værktøj, du skal tage i brug lige nu og her. For hver dag du ikke er synlig, taber du penge til dine konkurrenter. Synlighed er (næsten) lig med indtjening, og kan for langt de fleste brancher være en god og rentabel kilde til nye kunder. Det kræver naturligvis også, at din hjemmeside, produkter eller ydelser er skarpe. Hvis de andre ting halter, så vil folk jo måske alligevel ikke købe af dig. Og så kan det være ligegyldigt, om du er den, der råber højst og er mest synlig. Google Ads kan være effektivt for næsten alle brancher, hvad enten du er en lokal virksomhed eller en online webshop. Dog anbefaler jeg det ikke til alle, da det også kræver at man har en service eller produkter folk aktivt selv efterspørger ved søgninger. For er der ikke nok søgninger, så er trafikken du får rigtig lav og i nogen tilfælde vil du kunne opleve slet ikke at kunne blive vist frem, fordi søgeordsvolumen er alt for lav. Har du derfor et produkt, som folk ikke kender til eller ved de har et behov for at købe, så er Facebook muligvis et langt bedre medie for dig. Google er pull-marketing (trækker folk ind), hvor personer aktivt selv søger efter din ydelse eller produkt, hvor Facebook modsat er push-marketing (skubber annoncer ud) – her har du nemlig mulighed for at skabe et behov, hos de personer som ikke selv har bedt om at finde dit produkt.

Er Google Ads ikke en del af dit nuværende budget, så opret straks en kolonne i Excel og integrer det. Det er essentielt for din indtjening, og det vil uden tvivl få større og større betydning i fremtiden, da der kommer flere og flere webshops og hjemmesider til, som vil have en bid af din kage. Udnyt derfor Google Ads til at øge din synlighed, så dine kunder kan finde dig, og så du kan tjene flere penge.

Patrik Lazzarotto, stifter LAZZAWEB

Skrevet af Patrik Lazzarotto

CEO & Founder

Tilmeld vores nyhedsbrev