← Tilbage til artikler

Demografi i Google Ads

Google Ads logo coverbillede

Som man gør i den fysiske verden, så er mange reklamer rettet mod bestemte målgrupper. Dette kan øge antallet af salg, og minimere omkostninger da man har styr på hvem der får hvilke annoncer. Demografi kan være en effektiv metode til at opnå bedre resultater ved at budjustere eller ved at dele dine kampagner op til hvert køn.

Demografi i AdWords

Demografi i Google Ads

 

Google har introduceret demografi annoncering, da mange brugere benytter sig af Googles tjenester, og derved kan denne annonceringsmulighed bruges til at skræddersy annoncer til brugerne.

Dette er et fremragende værktøj, med henblik på at minimere omkostninger i betalte annoncer. Google er rigtig ferm til at opsnappe informationer om brugerne, da brugerne selv giver samtykke til dette gennem Google Konti. Man kan derfor kategorisere brugerne efter forskellige aldersgrupper, køn, interesser, og andre faktorer.

Det er dog begrænset, hvor meget information Google har at gøre brug af, da der kræves at brugeren selv giver Google den information. En måde hvorpå Google prøvede at indsamle den information, var gennem deres sociale medie, Google+, men som desværre ikke var det næste Facebook.

Facebook, derimod, har denne fordel over Google at der er rigtig, rigtig mange brugere, som deler rigtig, rigtig meget information over Facebook, og derfor kan man nemmere skræddersy annoncer igennem Facebook.

Google er dog stadig den mest dominerende søgemaskine, og selvom der er rigtig mange som bruger Facebook, så er der endnu flere som benytter sig af Google i tide og utide.

Patrik Lazzarotto, stifter LAZZAWEB

Skrevet af Patrik Lazzarotto

CEO & Founder

Tilmeld vores nyhedsbrev