Gå til LAZZAWEB
Tilbage til artikler

Flere kundeanmeldelser giver flere konverteringer

Indholdsfortegnelse

En undersøgelse fra det digitale markedsføringsfirma Location3 har vist, at jo flere anmeldelser du har, jo flere konverteringer får du. Denne undersøgelse gør brug af data fra en 16 måneder lang Google Ads-kampagne og data fra 32 måneder med brugeranmeldelser fra Google fra 7.009 forskellige lokale og nationale virksomheder i USA.
Konverteringer i denne kontekst betyder efter-klik handlinger, som inkluderer udfyldte former, email forespørgsler, og andre handlinger.
For at gå mere i dybden, så har undersøgelsen vist, at en generelt bedre anmeldelsesscore var forbundet med forbedret ydeevne.

  • Virksomheder med den laveste anmeldelsesscore, med et gennemsnit af 3.31 stjerner ud af 5, afgav en konverteringssats på 10.42 procent.
  • De bedst anmeldte virksomheder, med en gennemsnitlig score på 4.96 stjerner, afgav en konverteringssats på 12.83 procent.

Location3 har derfor konkluderet, at hvis virksomhederne med lav anmeldelsesscore kunne konvertere på niveau med de bedst anmeldte, ville det resulterer i omkring 13.000 flere leads.
Undersøgelsen har også vist, at virksomheder, som besvarer anmeldelserne, også ser en forhøjet konverteringsrate.

  • Virksomheder med den højeste responsrate på 8.13 procent, så en gennemsnitlig konverteringsrate på 13.86 procent.
  • Virksomheder med den laveste responsrate på 5.73 procent, så en gennemsnitlig konverteringsrate på 10.42 procent.

Undersøgelsen konkluderer således at “engagere sig med kundeanmeldelser som en virksomhedsejer har en positiv korrelation med forbedret konverteringsrater for betalt markedsføring.”
At engagere sig med kunderne gennem deres anmeldelser viser interesse fra virksomhedens side. Det viser, at de vil give kunderne den bedst mulige oplevelse, og dermed skaber det større tillid mellem kunderne og virksomheden.
Link til study
Den interessante undersøgelse har givet os et indblik i, at kundeanmeldelser rent faktisk booster konverteringsraten, men hvordan kan det egentligt være?

Derfor kan du øge din konverteringsrate med kundeanmeldelser

Virksomheder bruger hvert år rigtigt mange penge på markedsføring, for at lokke kunder til at købe deres ydelser eller produkter. De lokker kunder ind på deres hjemmeside, der giver brugeren en yderst brugervenlig oplevelse og måske ender det endda med, at brugeren lægger en vare i kurven. Men flere gange end ikke, forlader brugeren hjemmesiden. Men hvorfor? Et sted imellem at tilføje en vare til kurven og betale for den, oplever størstedelen af kunder en form for tvivl.
Du går ind på Google for at købe et bestemt produkt online, 30 minutter senere har du været omkring seks forskellige hjemmesider og læst et hav af kundeanmeldelser – men du kan stadig ikke træffe en beslutning. Du har kigget på konkurrenter, forskellige prisklasser, og bekræftet og afkræftet de forskellige kundeanmeldelser, du har læst. Det bliver hurtigt overvældende og ikke en særlig produktiv proces for både kunde og virksomhed. Faktisk finder brugere typisk dét at shoppe online frustrerende og svært, men den stigende grad i kundeanmeldelser og især Google-kundeanmeldeler giver os altså en form for tryghed, når vi shopper. Vi kan se, at andre brugere også har købt produktet og i de fleste tilfælde, ville vi også kunne se ægte billeder af produktet, og ikke blot de pæne produktbilleder fra hjemmesiden. Folk, der shopper online laver nemlig sjældent et køb uden, at de har sammenlignet produktet. De fleste af os shopper online – ikke bare fordi det er nemt og praktisk, men også fordi vi forventer, at det er billigere. Udover det så researcher vi mere end aldrig før, inden vi klikker "køb".

Sådan udnytter du vigtigheden af kundeanmeldelser

Som undersøgelsen i starten af artiklen viser, har kundeanmeldelser tydeligvis en kæmpe indflydelse på om en kunde vælger at købe eller ej. Og hvis du ikke selv viser dine anmeldelser på din side, går brugeren et andet sted hen for at læse dem. For eksempel via Google-kundeanmeldelser.
Og det er her Google My Business reviews kommer ind i billedet. Google My Business er en tjeneste udbudt af Google, der bruges til at hjælpe folk, der søger efter virksomheder, tjenester eller oplysninger om en virksomhed på Google. Google My Business gør det muligt at få vist en stor informationsbjælke om din virksomhed direkte i Google. Her er der oplysninger som åbningstider, telefonnummer, adresse, billeder og altså kundeanmeldelser.
For LAZZAWEB ser det sådan her ud:

 
For at udnytte dine kundeanmeldelser, er det altså altid en god idé at spørge om dine kunder vil lave en anmeldelse efter et køb. Det kan du gøre nemt ved at sende købende kunder en e-mail – eventuelt et par dage efter, at de har købt et produkt hos dig. Jo flere anmeldelser du har, jo mere troværdig fremstår du også. Det er også altid en god idé at svare på de kundeanmeldelser du får. Det kan du også gøre via dine Google My Business Reviews. Her er lidt om, hvordan du bør svare:

  1. Vær kort og præcis, men sørg for, at det ikke bliver for mekanisk og et "standard-svar".
  2. Tiltal kunden ved fornavn
  3. Beklag og tilbyd din hjælp i tilfælde af en negativ anmeldelse
  4. Glem ikke at takke kunden for anmeldelsen

Faktisk betyder kundeanmeldelser også noget for din rangering i søgeresultaterne. Jo flere anmeldelser du får, jo højere vil din virksomhedsside rangere på relevante søgninger. Derfor opfordrer Google også virksomheder til at spørge alle kunder, om de vil anmelde virksomheden efter et køb eller samarbejde. Så vær sikker på, at du minder dine kunder om at besøge dine Google My Business reviews.

Skrevet af 
Patrik Lazzarotto
CEO & Founder

Tilmeld vores nyhedsbrev