← Tilbage til artikler

Flere anmeldelser, giver flere konverteringer

En undersøgelse fra digital markedsføringsfirmaet Location3, har vist at jo flere anmeldelser man har, jo flere konverteringer får man. Denne undersøgelse gør brug af 16 måneders AdWords kampagne data, og 32 måneder brugeranmeldelsesdata fra Google fra 7.009 forskellige lokale og nationale virksomheder i USA.

Konverteringer i denne kontekst betyder efter-klik handlinger, som inkluderer udfyldte former, email forespørgsler, og andre handlinger.

For at gå mere i dybden, så har undersøgelsen vist at en generelt bedre anmeldelsesscore var forbundet med forbedret ydeevne.

  • Virksomheder med den laveste anmeldelsesscore, med et gennemsnit af 3.31 stjerner ud af 5, afgav et konverteringssats på 10.42 procent.
  • De bedst anmeldte virksomheder, med en gennemsnitlig score på 4.96 stjerner, afgav et konverteringssats på 12.83 procent.

Location3 har derfor konkluderet at hvis virksomhederne med lav anmeldelsesscore kunne konvertere på niveau med de bedst anmeldte, ville det resulterer i omkring 13.000 flere leads.

Undersøgelsen har også vist at virksomheder, som besvarer anmeldelserne, også ser en forhøjet konverteringsrate.

  • Virksomheder med den højeste responsrate på 8.13 procent, så en gennemsnitlig konverteringsrate på 13.86 procent.
  • Virksomheder med den laveste responsrate på 5.73 procent, så en gennemsnitlig konverteringsrate på 10.42 procent.

Undersøgelsen konkluderer således at “engagere sig med kundeanmeldelser som en virksomhedsejer har en positiv korrelation med forbedret konverteringsrater for betalt søgning markedsføring.”

At engagere sig med kunderne gennem deres anmeldelser viser interesse fra virksomhedens side på at give kunderne den bedst mulige oplevelse, og dermed skaber større tillid mellem kunderne og virksomheden.

Link til study:
https://www.location3.com/wp-content/uploads/2018/04/Location3-case-study_PPC-Reviews-Correlation-2018.pdf

Skrevet af Patrik Lazzarotto

CEO & Founder

Tilmeld vores nyhedsbrev