← Tilbage til artikler

2 Annonceringsmuligheder som ikke er Google

Google er bestemt internettets yndlings søgemaskine, men ikke den eneste. Googles annonceringsmuligheder, forbundet med Google AdWords og de analyseringsværktøjer som de tilbyder, så er det jo ikke andet for at der er så mange der bruger Google.

Men som enhver computer bruger ved, så når man får adgang til en ny computer, så er Microsofts egen browser sat som standard, tidligere var det Microsoft Explorer, men nu benytter Microsoft sig af Edge.

Hvad begge browsere har som standard søgemaskine er Microsofts Bing. Mange kender til Bing, men der er mange som ser Bing som en joke. At man kun bruger Bing til at installere Googles Chrome eller Mozillas Firefox browser, for så ellers ikke at have nogen anden funktion.

Men er Bing så latterlig som rygtet siger?

Bing er en ret effektiv søgemaskine som mange bruger verden over, og i Danmark bliver der gennemsnitligt søgt 13 millioner gange per måned. Det udgør omkring 10% af alle danske søgninger, så der er en del potentielle kunder som ikke ser dine annoncer.

Mange har endnu ikke benyttet sig af Bings svar til Googles AdWords, som hedder Bing Ads. Man kan benytte sig af begge tjenester, og man kan overføre alle sine AdWords kampagner over til Bing Ads.

Nogle af fordelene ved at benytte sig af Bing Ads er, at konkurrencen for søgeord er lav, CPC (cost-per-click) er markant billigere, har tendens til at rangere bedre, og har generelt højere CTR (click-through-rate).

Er der andre muligheder end Bing?

PriceRunner har skabt sig et godt ry indenfor det skandinaviske marked, med tusinder af besøgende hver dag, hvor der bliver søgt på et væld af forskellige produkter. Alt fra helse til elektronik, hvor de sammenligner priser fra en stor mængde butikker. Hvis du sælger produkter billigere end dine konkurrenter, er der en fortjeneste i vente, da deres CPC er lavere end hos Google.

Mange kunder klikker på det første og bedste link, som passer til deres søgning, men der er mange tilfælde af hvor kunden kun sammenligner priser, så man får ikke afkast af den investering. Det lyder ikke så slemt, hvis man tænker at det bare er 3-4 kliks, som ikke giver igen, men hvis det er et populært produkt, som der er meget konkurrence om, kan det blive exceptionelt mange kliks.

Der er andre muligheder end disse to, men der er virkelig ikke særlig mange danskere, som benytter sig af dem. Det danske marked har nok i PriceRunner, Bing, og Google.

Bonus: En 3. mulighed:
Amazon bliver snart en del af Danmark, og det kan derfor være vigtig for flere webshopejere at sætte sig ind i Amazon optimering.

Skrevet af Patrik Lazzarotto

CEO & Founder

Tilmeld vores nyhedsbrev